כניסה סטודנטים

כניסת משתמש רשום

*שם משתמש
*סיסמא
זכור אותי

אתר מחודש בתהליכי הקמה

להרשמה לתכנית המצטיינים לזהות ומדיניות לחץ כאן

omek

המכללה למדינאות נוסדה בשנת תשס”ז (2007), כמוסד אינטלקטואלי המבוסס על הגות יהודית ציונית במטרה להכשיר מדינאים ומנהיגי ציבור, בעלי תודעה היסטורית, עומק מחשבתי ורוחב דעת, המסורים לבניינה ולשגשוגה של מדינת ישראל.

חדשות המכללה

אירוע 5 בקהילת הבוגרים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירוע 5 בקהילת הבוגרים (2)

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירועים בקהילת הבוגרים

הקשר עם המכללה לא מסתכם בשנת הלימודים - ו וממשיך בפעילות ענפה של קהילת הבוגרים.

 

 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

קרא עוד

התוכניות שלנו

תכנית המצטיינים לזהות ומדיניות

תוכנית הדגל הוותיקה של המכללה. בעלת מוניטין מוביל בתחום לימודי מדיניות ציבורית בזכות מודל הכשרה רב תחומי ייחודי שפיתחה לאורך השנים. הלימודים בתוכנית מעניקים ידע רחב וכלים לניתוח אסטרטגי בשאלות יסוד במדיניות הציבורית בישראל, מתוך טיפוח מחשבה מעמיקה, ביקורתית ופורצת דרך.

קרא עוד

תכנית מובילים בנגב

התוכנית נועדה להתאים את מתודת המכללה ללימודי מדינאות לאתגרי השלטון המקומי בנגב, כמרחב פריפריאלי ייחודי ואזור בעל חשיבות לאומית. מטרתה של התכנית היא להצמיח רשת הנהגה מקומית, איכותית ומגובשת שתפעל מתוך פרספקטיבה לאומית רחבה וחזון ציוני ברור.

קרא עוד

תכנית מעיל רוח - למנהיגות ציונית בצה"ל

תוכנית “מעיל רוח” מבית המכללה למדינאות, בשיתוף חיל החינוך, מעניקה ידע וכלים למפקדים מובילי שינוי ומחנכת לטיפוח הזהות הציונית-ישראלית והטמעתה בשיח ובעשייה בצה”ל במסגרת תפקידם. התוכנית נועדה להוביל, לטפח ולפתח מנהיגות ציונית-ישראלית אצל מפקדים בולטים זהות ציונית וטיפוח מיומנויות אישיות.

קרא עוד

"הזנחת צד" היא מצב קוגניטיבי שבו אדם לא רואה את אחד הצדדים, השמאלי או הימני, בשל הפרעה במודעות המרחבית. במקום הצד הנעלם, אדם זה אינו רואה ריק או חושך. מבחינתו הצד השני לא קיים, הוא פשוט אינו רואה אותו. זוהי התניה פנימית של המוח.

 

 

מושג הריבונות קנה לו, בחלוף הזמן, מובן ברור מאליו בעינינו - ישות ריבונית היא כזו המסוגלת לבחור את דרכה בצורה אוטונומית שאינה מוכתבת מבחוץ, לפי מאזן של רווח והפסד, אותו היא חוזה מראש.

הניסיון הישראלי לראות בעזה אזור אוטונומי ריבוני הוא מבורך מבחינות רבות, בעיקר מבחינת השקטת המצפון הקולקטיבי שלנו. רוב הציבור הישראלי הגיע להבנה הכואבת לפיה אין אפשרות להגשים בישראל את רעיון מדינת כל אזרחיה, שמהווה חיסול של מדינת היהודים, ומאידך אי אפשר להתעלם לאורך שנים מקיומה של אוכלוסיה פלשתינית גדולה, נטולת מעמד אזרחי. המסקנה ההולכת ומתחזקת בצד הישראלי, היא הצורך בהפרדה בין שני העמים - שתי מדינות לשני עמים. אנחנו כאן, הם שם. תפיסה כה ברורה, מגובה בטעמים ביטחוניים, מוסריים ולוגיים, עד שלא נתנו לעובדות לבלבל אותנו, גם כאשר הן הפכו לחרוטי פלדה שהתעופפו לעברנו מגבולנו הדרומי.

שלושה חודשים לאחר פינוי חבל קטיף, השלים צה"ל את נסיגתו מציר פילדלפי ורצועת עזה הפכה לריבונית בעיני ישראל. תושביה בחרו בבחירות דמוקרטיות את שליטיהם החדשים מהחמאס, המעברים נסגרים ונפתחים לפי הצורך, חזון שתי מדינות לשני עמים, נראה הופך למציאות של ממש, לולא סבלה ישראל מ'הזנחת צד' חריפה.

עזה היא מובלעת יבשתית. עליה מטילה ישראל הסגר ימי מסיבות ביטחוניות מובנות. אך עזה זקוקה למים, נפט ודלק - אותם נדרשת ישראל לספק בעלות של מעל לשלושה מיליארד שקל בשנה. העובדה שתושבי עזה יורקים לבאר ממנה הם שותים, פשוטו כמשמעו, אינה גורמת לניתוק האספקה, בגלל האסון ההומניטארי הצפוי לתושבי עזה, או לחילופין, התערבות בינלאומית בה ישראל אינה מעוניינת. עזה אינה מסוגלת לכלכל את עצמה, ותלותה הגורפת בישראל לא עתידה להשתנות. אך שוב, לנוחותנו, קבענו כי עזה היא ריבונית.

עזה היא אחד האזורים המאוכלסים ביותר בעולם. בניגוד למנהטן, הצפופה אף היא, אין לעזה, לפי נתוני הבנק העולמי, את היכולת ליצור מספיק תעסוקה ומוצרים עבור אוכלוסייתה שלה. מבחינה כלכלית עזה היא אזור ללא עתיד, הצפוי לכלות את משאביו בהתאמה לגידול הדמוגרפי שלו. לו היה ניתן להפוך את עזה למין עמק סיליקון, יתכן והיה אפשר לדבר על עתיד כלכלי בעזה. בעתיד הנראה לעין, אין לעזה אפשרות לעמוד ברשות עצמה מן הבחינה הכלכלית והיא תלויה בתמיכות ובתזרימים בינלאומיים.

האם עזה תופסת את עצמה אחרת מאז ההתנתקות? במקום להשקיע את משאביה ה"ריבוניים" בהקמת מערכת מוניטארית נפרדת מזו של ישראל, ובכך לבטא את רצונם להשתחרר מהכלכלה הציונית, השלטון בעזה מתרכז בהכחדת אויבים מבפנים (פת"ח), ומבחוץ (ישראל). בתגובה להכרזת ישראל על הפסקת אש חד צדדית אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום, ש"הפסקת אש חד-צדדית אין פירושה סיום התוקפנות והמצור, שאף הם מהווים מרכיבים של מלחמה. לפיכך, פירוש הדבר שגם ההתנגדות לא הסתיימה". בדיוק כמו בארבעים השנה האחרונות, עזה עדיין תחת כיבוש ישראלי, השולט במעברי הרצועה ובחיי התושבים, והם מחויבים להתנגד לו כל עוד הוא לא הסתיים.

עזה אפוא, לא הייתה ולא תהיה, אזור ריבוני. רצינו, ניסינו, השתדלנו אך לא זו המציאות בשטח. עזה אינה תופסת עצמה כריבונית ואינה מתפקדת כריבונית. לכן, הניסיון להטיל על עזה את האחריות למעשיה היא מגמתית, לא מנתחת את המציאות ביושרה, ולא תביא לפיתרון אמיתי. על ישראל להכיר בעובדה שיש בתוכה מובלעת בעייתית, ללא מעמד ריבוני אמיתי. התייחסות אחרת אליה איננה מוסרית, כיוון שהיא מטילה על יותר ממיליון איש משימה מדינית שאין להם את הכלים להתמודד איתה. במובן זה, ההחלטה להפציץ את מוסדות החמאס אינה פתרון לבעיה הביטחונית באזור, אלא טיפול בסימפטום. היום, בתחושת הרווחה המלווה את היציאה הנוכחית מעזה, שאלות אלו מקבלות משנה תוקף.

רשימה זו היא ניסיון לקרוע את תבניות החשיבה המוכרות והמקובעות שהובילו את ישראל למצב בו היא נתונה היום. החיפוש אחר פתרון צודק ומתאים, מחייב את הציבור הישראלי להשתחרר מ'הזנחת הצד' ממנה הוא סובל ולעמת את המונחים ודרכי החשיבה שלו, עם גלי המציאות המתנפצים בהם. 

 

לקריאת הרשימה באתר NEWS1

הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים הינה רשת אישית ומקצועית שנועדה לקדם את בוגרי המכללה במרחב הציבורי, במטרה לבנות את שורת ההנהגה הבאה של מדינת ישראל שתקדם סדר יום ציוני במגזר הציבורי, החברתי והעסקי. הקהילה מייצרת מלייה של בוגרים ובוגרות, מוכשרים ובעלי יכולות, המשרתים בשירות הציבורי בתפקידים בכירים ומקדמים סדר יום ציוני.

שותפים לדרך

partners1 partners2 partners3 partners4 partners2

צרו איתנו קשר

המכללה למדינאות

ת.ד. 16123, ירושלים

טלפון: 077-8298744

פקס: 02-6743343

דוא”ל: office@statesmanship.org.il

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input