כניסה סטודנטים

כניסת משתמש רשום

*שם משתמש
*סיסמא
זכור אותי

אתר מחודש בתהליכי הקמה

להרשמה לתכנית המצטיינים לזהות ומדיניות לחץ כאן

omek

המכללה למדינאות נוסדה בשנת תשס”ז (2007), כמוסד אינטלקטואלי המבוסס על הגות יהודית ציונית במטרה להכשיר מדינאים ומנהיגי ציבור, בעלי תודעה היסטורית, עומק מחשבתי ורוחב דעת, המסורים לבניינה ולשגשוגה של מדינת ישראל.

חדשות המכללה

אירוע 5 בקהילת הבוגרים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירוע 5 בקהילת הבוגרים (2)

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירועים בקהילת הבוגרים

הקשר עם המכללה לא מסתכם בשנת הלימודים - ו וממשיך בפעילות ענפה של קהילת הבוגרים.

 

 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

קרא עוד

התוכניות שלנו

תכנית המצטיינים לזהות ומדיניות

תוכנית הדגל הוותיקה של המכללה. בעלת מוניטין מוביל בתחום לימודי מדיניות ציבורית בזכות מודל הכשרה רב תחומי ייחודי שפיתחה לאורך השנים. הלימודים בתוכנית מעניקים ידע רחב וכלים לניתוח אסטרטגי בשאלות יסוד במדיניות הציבורית בישראל, מתוך טיפוח מחשבה מעמיקה, ביקורתית ופורצת דרך.

קרא עוד

תכנית מובילים בנגב

התוכנית נועדה להתאים את מתודת המכללה ללימודי מדינאות לאתגרי השלטון המקומי בנגב, כמרחב פריפריאלי ייחודי ואזור בעל חשיבות לאומית. מטרתה של התכנית היא להצמיח רשת הנהגה מקומית, איכותית ומגובשת שתפעל מתוך פרספקטיבה לאומית רחבה וחזון ציוני ברור.

קרא עוד

תכנית מעיל רוח - למנהיגות ציונית בצה"ל

תוכנית “מעיל רוח” מבית המכללה למדינאות, בשיתוף חיל החינוך, מעניקה ידע וכלים למפקדים מובילי שינוי ומחנכת לטיפוח הזהות הציונית-ישראלית והטמעתה בשיח ובעשייה בצה”ל במסגרת תפקידם. התוכנית נועדה להוביל, לטפח ולפתח מנהיגות ציונית-ישראלית אצל מפקדים בולטים זהות ציונית וטיפוח מיומנויות אישיות.

קרא עוד

מורכבות היחסים של מדינת ישראל עם המערכת הבינלאומית, ובמרכזם, עם העולם הנוצרי וה"פוסט-נוצרי" לגווניו, חורגים מהבעיות הרגילות העולות בתחום היחב"ל. ברצוני לתאר פן מסוים של מורכבות זו, המגיעה לעיתים לכדי "דו-שיח של חרשים", אשר לא זו בלבד שהם אינם שומעים איש את רעהו,

 

 

מורכבות היחסים של מדינת ישראל עם המערכת הבינלאומית, ובמרכזם, עם העולם הנוצרי וה"פוסט-נוצרי" לגווניו, חורגים מהבעיות הרגילות העולות בתחום היחב"ל. ברצוני לתאר פן מסוים של מורכבות זו, המגיעה לעיתים לכדי "דו-שיח של חרשים", אשר לא זו בלבד שהם אינם שומעים איש את רעהו, הם אף אינם שומעים את עצמם. לעניות דעתי, דווקא בפיתוח ההבנה של רבדי העומק הקשורים בדת ובתרבות, נמצא גם המפתח לדו-שיח של הפריה הדדית.

מדינת ישראל קמה לכאורה כחילונית בין חילוניות. מדינה מודרנית, דמוקרטית וסוציאליסטית, אשר המקום של הדת בתוכה הוא רק ב"שמורות-טבע" של חיי פרט, הזכאי לחופש דת ופולחן. גם ההצדקות להקמת המדינה היו "חילוניות" במהותן – היסטוריות, תרבותיות, והומניות, שקיבלו חיזוק מסבל היהודים בשואה וממצב שארית-הפליטה. גם יחסן של האומות אל ישראל,  התבסס לכאורה על עקרונות חילוניים – מודרניים, ממוסר אוניברסלי, דרך זכות ההגדרה העצמית, ועד הריאל-פוליטיק המכיר במציאות ופועל בה לקידום ענייניו וצרכיו.  עם זאת, זרמי-העומק, דתיים מיתיים ופסיכולוגיים, לא נעלמו, והמשיכו וממשיכים לפעול. 

אינני חוקר דת, אך בכל זאת אני רוצה להציג יסוד רוחני-נפשי הקיים להבנתי בעולם הנוצרי, המתבטא באופן בולט ביחס לישראל. למעשה, שני כוחות חזקים וסותרים פועלים בתרבות (ציוויליזציה) הנוצרית. מחד, היא מכילה יסודות חזקים של מונותאיזם ומוסר, ובהם היא יונקת למעשה בעיקר מן האמונה והתרבות הישראלית.  מאידך, היא התרכבה על יסודות התרבות שהיו באירופה לפני בואה: האלים היווניים-רומיים, התרבות הפגאנית הגרמנית, הוויקינגית, וכו'. ההרכבה בין יסודות אלה אינה חלקה, ובמקרים רבים היא באה בכפיה או בשכנוע חיצוני, והיא מובילה לסתירות נפשיות ותרבותיות. 

כך, היחס לאל המונותאיסטי מכיל תכונות של אהבה גדולה, חיבור עמוק ושייכות רגשית, מפולקלור עממי ועד תלות נפשית, ומאידך, ישנן נטיות של סלידה ובוז לאחדות הטרנסצנדנטית המסרסת את החיים הצבעוניים והרבגוניים, למוסר המדכא את הכוחות החזקים וה"גבריים", ובאופן לאומי – לאל האוניברסלי שמטשטש את הייחוד הלאומי והגאון המלכותי. יחס אמביוולנטי זה חוזר ומופיע, באופן אחר, גם ביחס לעם היהודי, הנתפס במידה רבה כסמל מיתי. מחד, העם היהודי מגלם את ההתגלות האלוהית, גיבוריו הם גיבורי התנ"ך, וממנו נולד גם "המושיע" והשליחים. הוא גם עורר הערצה והזדהות בעקבות תכונות וכישרונות שהופיעו בו, מכישרון וקשרי המחסר, עד ליכולות הפילוסופיות ואף העקשנות הדתית. מאידך, הוא זוהה במידה רבה דווקא עם ה"אנטי-כריסט": הכוח ההופכי לכוחו של ישו, המזוהה עם השטן. זיהוי זה נומק וינק מהדחיה וה"רצח" של ישו, אך גם מאופי החיים היהודי: העקשנות והשמרנות כנגד כוחות החידוש,  המעשיות וה"חומרנות" של המצוות, המבטאות אטימות לרגשי מוסר ולעקרונות אוניברסליים, ובעיקר, היותו "עם לבדד": פרטיקולרי, אנטי-היסטורי, לא מעורב ותלוש, המהווה למעשה יסוד כמעט טרנסצנדנטי בין העמים.    

דמות כזו של עם ישראל, גם משליכה, כבראי, כלפי היחס-העצמי של האדם והעם הנוצרי. יחס זה מתנודד מאהבה עצמית נרקיסיסטית של האדם או הקולקטיב כנציג הטוב והמוסר עלי-אדמות, הנושא את הבשורה והאור לכל חושך, המשולבת בשנאה, עצמית או מושלכת, של הכוחות החזקים שבאדם והאומה, כמו הכוחות המיניים, העסקיים-כלכליים,  או הלאומיים-צבאיים, להיפוכו: אהבת הכוחות הסואנים והחזקים ושנאת המוסר המחליש והמדכא. 

גם לעם ישראל, מצדו, יחס מורכב עם המערכת הבינלאומית. מחד, הוא נושא בתוכו תודעת ייעוד ושליחות, והכרה ואף גאווה לייחודו, ומאידך, יש לו משיכה עמוקה להיכנס והתייחס אל הקהילייה הבינלאומית,  ומתגלות בתוכו נטיות חזקות, אף יותר מעמים אחרים, לקוסמופוליטיות, לעמידה בקריטריונים אוניברסליים, ולהצטרף כחבר מן המניין בין העמים או היחידים. נראה, כי כשם שהמערכת הבינלאומית, בעיקר הנוצרית, רואה את עם ישראל כסמל מיתי לא פחות מתופעה ממשית, כך ממש נוטה להתייחס עם ישראל אל ה"בינלאומיות" – כמרחב המסמל שלמות, מוסר וחכמה, ולמעשה את המציאות, שאין מקום לחיים במנותק ממנו.  

ניתן לכנות יחסים אלה "ראי בתוך ראי": המערכת הבינלאומית מודדת את עצמה לפי הדמות שהיא רואה העם היהודי, ובמקביל עם ישראל מנסה להתאים עצמו לסטנדרט שהוא מייחס למרחב הבינלאומי. מורכבות זו לא נעלמה עם קום המדינה ה"חילונית", והיא משפיעה על ההכרעות הפוליטיות. יחסים אלה, לדעתי, אינם יחסים בריאים, והם מביאים לתקלות ואף לאסונות מדיניים. הבולט בהם, הוא תהליך אוסלו ודוקטרינת המזרח-התיכון החדש. 

הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים הינה רשת אישית ומקצועית שנועדה לקדם את בוגרי המכללה במרחב הציבורי, במטרה לבנות את שורת ההנהגה הבאה של מדינת ישראל שתקדם סדר יום ציוני במגזר הציבורי, החברתי והעסקי. הקהילה מייצרת מלייה של בוגרים ובוגרות, מוכשרים ובעלי יכולות, המשרתים בשירות הציבורי בתפקידים בכירים ומקדמים סדר יום ציוני.

שותפים לדרך

partners1 partners2 partners3 partners4 partners2

צרו איתנו קשר

המכללה למדינאות

ת.ד. 16123, ירושלים

טלפון: 077-8298744

פקס: 02-6743343

דוא”ל: office@statesmanship.org.il

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input