כניסה סטודנטים

כניסת משתמש רשום

*שם משתמש
*סיסמא
זכור אותי

אתר מחודש בתהליכי הקמה

להרשמה לתכנית המצטיינים לזהות ומדיניות לחץ כאן

omek

המכללה למדינאות נוסדה בשנת תשס”ז (2007), כמוסד אינטלקטואלי המבוסס על הגות יהודית ציונית במטרה להכשיר מדינאים ומנהיגי ציבור, בעלי תודעה היסטורית, עומק מחשבתי ורוחב דעת, המסורים לבניינה ולשגשוגה של מדינת ישראל.

חדשות המכללה

אירוע 5 בקהילת הבוגרים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירוע 5 בקהילת הבוגרים (2)

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירועים בקהילת הבוגרים

הקשר עם המכללה לא מסתכם בשנת הלימודים - ו וממשיך בפעילות ענפה של קהילת הבוגרים.

 

 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

קרא עוד

התוכניות שלנו

תכנית המצטיינים לזהות ומדיניות

תוכנית הדגל הוותיקה של המכללה. בעלת מוניטין מוביל בתחום לימודי מדיניות ציבורית בזכות מודל הכשרה רב תחומי ייחודי שפיתחה לאורך השנים. הלימודים בתוכנית מעניקים ידע רחב וכלים לניתוח אסטרטגי בשאלות יסוד במדיניות הציבורית בישראל, מתוך טיפוח מחשבה מעמיקה, ביקורתית ופורצת דרך.

קרא עוד

תכנית מובילים בנגב

התוכנית נועדה להתאים את מתודת המכללה ללימודי מדינאות לאתגרי השלטון המקומי בנגב, כמרחב פריפריאלי ייחודי ואזור בעל חשיבות לאומית. מטרתה של התכנית היא להצמיח רשת הנהגה מקומית, איכותית ומגובשת שתפעל מתוך פרספקטיבה לאומית רחבה וחזון ציוני ברור.

קרא עוד

תכנית מעיל רוח - למנהיגות ציונית בצה"ל

תוכנית “מעיל רוח” מבית המכללה למדינאות, בשיתוף חיל החינוך, מעניקה ידע וכלים למפקדים מובילי שינוי ומחנכת לטיפוח הזהות הציונית-ישראלית והטמעתה בשיח ובעשייה בצה”ל במסגרת תפקידם. התוכנית נועדה להוביל, לטפח ולפתח מנהיגות ציונית-ישראלית אצל מפקדים בולטים זהות ציונית וטיפוח מיומנויות אישיות.

קרא עוד

ישנם הטוענים כי על פי ההלכה חובתם של אזרחי ישראל ושל מדינת ישראל לפעול לסיוע לנזקקים. ההתבססות ההלכתית לחובת האזרחים היא על דברי הרמב"ם בספר המצוות, ובאשר למדינה בהלכות מתנות עניים. לטענתי, ההוכחה לחובת המדינה אינה נכונה משום שאין שום חובה כזו על המדינה. "כל עיר שיש בה ישראל חייבים להעמיד מהם גבאי צדקה... מעולם לא ראינו ולא שמענו בקהל מישראל שאין להם קופה של צדקה.." 

 

 

החובה היא על האדם הפרטי ועל ציבור כקהילה. תהיה זו טעות להשליך מההלכה הזו למדינה. המדינה היא לא ראש קהילה. המדינה בשפה ההלכתית היא מלך. האם למלך יש חובה לסייע לעניים? תפקידיו של המלך במקורות הם לבסס את מלכותו כדי להשליט סדר וחוק, וכדי לצאת למלחמות. 

 

תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף טז עמוד א: "כי הא דאמר רב אחא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא: כנור היה תלוי למעלה ממטתו של דוד, כיון שהגיע חצות לילה רוח צפונית מנשבת בו, והיה מנגן מאליו. מיד היה דוד עומד ועוסק בתורה עד שעלה עמוד השחר. כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו. אמרו לו: אדונינו המלך, עמך ישראל צריכין לפרנסה! - אמר להן: לכו והתפרנסו זה מזה. - אמרו לו: אין הקומץ משביע את הארי, ואין הבור מתמלא מחולייתו. - אמר להם: לכו פשטו ידיכם בגדוד..." 

 

מניין שמוטלת חובה על המדינה לדאוג לפרנסת החלשים? אדרבא, ניתן לומר שהתורה מדגישה במצוות רבות שיש אחריות ציבורית על העניים, וכל פרט מחויב להרגיש את המחויבות הציבורית הזאת. העברת האחריות אל המדינה, כרגולטור שאחראי בין היתר לדאוג לחלשים, יהפוך אותנו לחברה קהה ונכה רגשית וחברתית. אדם יוכל לצבור הון וליהנות מהחיים כי "המדינה", מין גוף ערטילאי, היא זאת שצריכה לדאוג לעניים שהוא לא רואה ממטר. 

האחריות שההלכה מטילה על הציבור כקהילה צריכה ליפול על כתפי הארגון הקהילתי הקטן ביותר שישנו. אם ישנן קהילות מוגדרות, מחוזות עירוניים וכד' (כפי שיוצר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת), ואם לא – לכל היותר עיריות. המשמעות המילולית של "עניי עירך קודמים", היא שמצוות הצדקה אמורה לעורר רגישות חברתית והמקום הטבעי לכך הוא אצל אנשים שגרים בסמיכות, חולקים את אותם שירותים ציבוריים, אולי אפילו נתקלים אחד בשני וכד'. 

 

העברת העניין ל"מדינה", היא הפשטה שלילית של אנשים מאישיותם והכנסתם לתוך קטגוריה או תווית. מול אדם יש "עניים" או "אוכלוסייה חלשה", ויש "מדינה" שנותנת "קצבאות". הגדרות מעורפלות שאין שום דבר אישי ואנושי בהן. אדם שמתפרנס טוב יכול לחיות את חייו בלי להיזכר לרגע שיש אנשים עניים והנתק בינו לבין החברה שבה הוא חי הולך וגדל. 

 

אם מדברים על כלכלה לאור ההלכה נראה לי ראוי יותר שהעירייה תגבה מס פרוגרסיבי נפרד לקופה שמטרתה היא ביעור העוני. גובה המס ישתנה בכל חודש על פי צרכי העניים. באופן זה כל אדם המשלם מס ידע ויחוש בכל חודש את מצב העניים בעירו. העירייה תמפה את העניים בעיר, לא על פי מדד העוני הקיים, אלא על פי רף מינימום נדרש לקיום סביר. אלו שמצויים מתחת לרף זה יחולקו לשתי קבוצות – בעלי כושר השתכרות לא ממוצה ואלו שאינם יכולים להשפיע על מצבם הכלכלי כגון זקנים וחולים. אלו שאינם יכולים להשתכר יקבלו תלושים לרכישת מוצרים על פי צרכיהם בעסקים מקומיים. עבור אלו שיכולים להשתכר תקצה העירייה משאבים מאותה קופה ליצירת מקומות עבודה ולעידוד עסקים מקומיים להעסיק את אותם עניים תמורת פטור מהמס לקופה. מובן שהמס הנוסף אינו הכבדה נוספת על הציבור משום שהמיסים למדינה יקטנו כאשר הטיפול בעוני יצא מידיהם. לתושבים המקומיים יהיה אינטרס נוסף לפעול למיגור העוני (מעבר לערך המוסרי הפשוט) – ככל שיותר עניים יזכו לפרנסה יקטן שיעור המס הנגבה מהם. 

 

יש שיטענו כי אנשים לא יהיו מוכנים לקבל עזרה שכזו ואינם מוכנים שיאלצו אותם לעבוד לפרנסתם במקצועות שאינם נראים להם. על כך חשוב להבהיר: מי שנתמך על ידי הציבור לא יכול להציב תנאים איך יקבל את הצדקה. ההלכה היא מצפן ערכי, כיצד לסייע מבלי להשפיל ומתוך כבוד מקסימאלי לנזקקים. אבל ציבור בריא לא יסכים לתמוך באנשים שאינם מפרנסים את עצמם למרות שהם מסוגלים לכך, וזו זכותו. מי שיעדיף לא לקבל עזרה במציאת פרנסה רשאי לעשות כרצונו, אך אז אין חובה ציבורית כלפי מצבו הכלכלי. 

הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים הינה רשת אישית ומקצועית שנועדה לקדם את בוגרי המכללה במרחב הציבורי, במטרה לבנות את שורת ההנהגה הבאה של מדינת ישראל שתקדם סדר יום ציוני במגזר הציבורי, החברתי והעסקי. הקהילה מייצרת מלייה של בוגרים ובוגרות, מוכשרים ובעלי יכולות, המשרתים בשירות הציבורי בתפקידים בכירים ומקדמים סדר יום ציוני.

שותפים לדרך

partners1 partners2 partners3 partners4 partners2

צרו איתנו קשר

המכללה למדינאות

ת.ד. 16123, ירושלים

טלפון: 077-8298744

פקס: 02-6743343

דוא”ל: office@statesmanship.org.il

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input