כניסה סטודנטים

כניסת משתמש רשום

*שם משתמש
*סיסמא
זכור אותי

אתר מחודש בתהליכי הקמה

להרשמה לתכנית המצטיינים לזהות ומדיניות לחץ כאן

omek

המכללה למדינאות נוסדה בשנת תשס”ז (2007), כמוסד אינטלקטואלי המבוסס על הגות יהודית ציונית במטרה להכשיר מדינאים ומנהיגי ציבור, בעלי תודעה היסטורית, עומק מחשבתי ורוחב דעת, המסורים לבניינה ולשגשוגה של מדינת ישראל.

חדשות המכללה

אירוע 5 בקהילת הבוגרים

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירוע 5 בקהילת הבוגרים (2)

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קרא עוד

אירועים בקהילת הבוגרים

הקשר עם המכללה לא מסתכם בשנת הלימודים - ו וממשיך בפעילות ענפה של קהילת הבוגרים.

 

 

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה - לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לורם איפסום דולור סיט אמט, נולום ארווס סאפיאן - פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק - וענוף לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם.

וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי.

קרא עוד

התוכניות שלנו

תכנית המצטיינים לזהות ומדיניות

תוכנית הדגל הוותיקה של המכללה. בעלת מוניטין מוביל בתחום לימודי מדיניות ציבורית בזכות מודל הכשרה רב תחומי ייחודי שפיתחה לאורך השנים. הלימודים בתוכנית מעניקים ידע רחב וכלים לניתוח אסטרטגי בשאלות יסוד במדיניות הציבורית בישראל, מתוך טיפוח מחשבה מעמיקה, ביקורתית ופורצת דרך.

קרא עוד

תכנית מובילים בנגב

התוכנית נועדה להתאים את מתודת המכללה ללימודי מדינאות לאתגרי השלטון המקומי בנגב, כמרחב פריפריאלי ייחודי ואזור בעל חשיבות לאומית. מטרתה של התכנית היא להצמיח רשת הנהגה מקומית, איכותית ומגובשת שתפעל מתוך פרספקטיבה לאומית רחבה וחזון ציוני ברור.

קרא עוד

תכנית מעיל רוח - למנהיגות ציונית בצה"ל

תוכנית “מעיל רוח” מבית המכללה למדינאות, בשיתוף חיל החינוך, מעניקה ידע וכלים למפקדים מובילי שינוי ומחנכת לטיפוח הזהות הציונית-ישראלית והטמעתה בשיח ובעשייה בצה”ל במסגרת תפקידם. התוכנית נועדה להוביל, לטפח ולפתח מנהיגות ציונית-ישראלית אצל מפקדים בולטים זהות ציונית וטיפוח מיומנויות אישיות.

קרא עוד

מדוע בחרו העבדים השחורים לדבוק דווקא ב"ברית הישנה" של עם ישראל? מה הקשר בין יציאת מצרים למלחמת האזרחים בארה"ב? ומדוע ברק אובמה הפך את ליל הסדר למסורת בבית הלבן?

 

ב-15 לינואר השנה, האו"ם הכריז באמצעות חשבון הטוויטר הרשמי שלו כי 2014 היא השנה הרשמית של סולידריות עם העם הפלסטיני. הכרזה זו תפסה את תשומת ליבי והחלטתי לבחון לעומק את ההכרזות הקודמות של האו"ם. מצאתי את עצמי נובר ברשימה נאה של מטרות אותן האו"ם הציב לנגד עיניו. כך למשל התברר לי כי 1961 הייתה שנת הבריאות והמחקר הרפואי, 1986 שנת השלום העולמי, 1998 שנת האוקיינוסים, וכן הלאה. המכנה המשותף? עד לשנה הפלסטינית מעולם לא הייתה שנה שעסקה בקבוצה ספציפית - כל השנים שקדמו להכרזה הוקדשו להעלאת קרנם של הזכויות האוניברסליות, השלום עולמי ומשאבי הטבע השונים. הטיבטים, הבוסנים, הסורים, הצפון קוריאנים, אנשי חבל דרפור, ועוד קבוצות המצויות בסכנת חיים מתמדת, יכולים רק לעמוד בצד ולקנא בזכות שנפלה בידי הפלסטינים. אני מניח שאם היו שואלים אותם, הם היו מתחלפים איתם בשמחה; תנו לנו שנה על שמנו וקחו מאיתנו את רצח העם, מחנות העבודה, פשעי המלחמה, האונס, הרעב והאפליה השיטתית. ומה לגבי עמים שאין עוררין שעברו ג'נוסייד וטיהור אתני במאה האחרונה? ובכן, האו"ם לא מצא לנכון לייחד להם שנה משלהם, אבל מסתבר כי 2008 הייתה, בין השאר, שנת תפוח האדמה. 

 

בתגובה לחומרי הקריאה מיום הלימודים בשבוע שכותרתו הייתה "ישראל והמערב: תיאולוגיה ופוליטיקה" כתבתי שהעיסוק בזהותה הדתית של החברה האמריקאית בהקשר של מדיניות החוץ של ישראל נראה לי תמוהה ( בעיקר בתגובה לפרק "ארץ הקודש בהיסטוריה הרוחנית של אמריקה" של משה דיוויס מתוך "ארצות הברית והערגה לציון") . בתור אדם חילוני אשר מבסס (או משתדל לבסס) את החלטותיו, דעותיו וערכיו על הגיון בריא לא הצלחתי "לפתוח את הראש" לכך שאחד העמים הכי מתקדמים טכנולוגית, הכי ליברליים וחופשיים מושפעים במידה כה ניכרת מדתם. אני בכוונה כותב כאן בלשון עבר, הרצאתו של מר יורם אטינגר "ארצות הברית ומעמדה המשתנה בעולם ויחסה לישראל" (שהתקיימה ב13/3) פקחה מעט את עיני במובן הזה. בהרצאה הביא אטינגר המחשות יומיומית ופוליטיות פשוטות אשר עזרו לי, יותר מכל טקסט מעמיק, להבין שנוצרים רבים בארה"ב פועלים בכל המישורים של חייהם על פי ערכי הדת שעליהם גדלו. 

 

ישנם הטוענים כי על פי ההלכה חובתם של אזרחי ישראל ושל מדינת ישראל לפעול לסיוע לנזקקים. ההתבססות ההלכתית לחובת האזרחים היא על דברי הרמב"ם בספר המצוות, ובאשר למדינה בהלכות מתנות עניים. לטענתי, ההוכחה לחובת המדינה אינה נכונה משום שאין שום חובה כזו על המדינה. "כל עיר שיש בה ישראל חייבים להעמיד מהם גבאי צדקה... מעולם לא ראינו ולא שמענו בקהל מישראל שאין להם קופה של צדקה.." 

 

אולי עוד לא שמעתם עליהן, אבל העמותות "ירוק עכשיו" ו"קואליציית נשים למען הירוק" הצליחו לשנות את עתידכם ועתיד ילדכם. עמותות אלו, הממומנות במאות אלפי שקלים על ידי ממשלת בריטניה, הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור את פיתוח המאגרים לוויתן ותמר. לטענתן, פיתוח המאגרים יפגע משמעותית באיכות האוויר שנושמים תושבי מישור החוף ובכך המדינה למעשה פוגעת בבריאות ובביטחון של 80% מתושביה מבלי לתת על כך את הדעת. בית המשפט העליון קיבל את עתירתם והורה למדינה לחדול מפיתוח המאגרים עד שימצא פיתרון מניח את הדעת לבעיית זיהום האוויר. בכך למעשה נסתם הגולל על רווחים של עשרות מיליארדי שקלים שהיו יכולים לשפר את רווחתם של תושבי מדינת ישראל. דרך אגב, כתוצאה מעצירת פיתוח המאגרים נהנית בריטניה (תזכורת- מממנת העמותות שנזכרו לעיל), המחזיקה במספר גדול של מאגרי גז באוקיינוס האטלנטי, מעליית מחירי הגז הטבעי ומפריחה בעסקי הגז שלה. 

 

The United Nations headquarters in New York City are very impressive. To visit, you must book a tour, pay $ 18 and go through massive security. At the entrance of the vast complex, occupying no less than 6 blocks on First Avenue, the flags of the 193 member states greet passersby. Across the street, lay major international palaces and embassies to the UN. Inside, an army of young multilingual guides you into the Holy of Holies. 

 

ההפתעה העיקרית בפריסת המפה הגיאופוליטית שפורס אליעזר שרקי, מזרחן במשרד המשפטים, היא שהתשתית האידיאולוגית הדתית איננה נחלתו הבלעדית של האיסלאם אלא חבויה עמוק ברשת המניעים של המערב החילוני ליברלי * מהי 'הכרעה מלחמתית' בעיניו של החמאס., מי הם הזרמים המתונים באיסלאם – במה הם שונים והיכן הם דומים לאחיהם הפונדמנטליסטים., האם ייכון כאן שלום ומהם הטיעונים האידיאולוגיים שהיעדרותם מהשיח הפוליטי רק מלבה את המערכה * מעבר להסבר המעמיק על תמונת המצב, הוא מציע כיוון חשיבה מרענן לדרכו של עם הנצח שאיננו מפחד, רק קצת מבולבל (מתוך מגזין עולם קטן) 

 

מורכבות היחסים של מדינת ישראל עם המערכת הבינלאומית, ובמרכזם, עם העולם הנוצרי וה"פוסט-נוצרי" לגווניו, חורגים מהבעיות הרגילות העולות בתחום היחב"ל. ברצוני לתאר פן מסוים של מורכבות זו, המגיעה לעיתים לכדי "דו-שיח של חרשים", אשר לא זו בלבד שהם אינם שומעים איש את רעהו,

 

הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים שלנו

קהילת הבוגרים הינה רשת אישית ומקצועית שנועדה לקדם את בוגרי המכללה במרחב הציבורי, במטרה לבנות את שורת ההנהגה הבאה של מדינת ישראל שתקדם סדר יום ציוני במגזר הציבורי, החברתי והעסקי. הקהילה מייצרת מלייה של בוגרים ובוגרות, מוכשרים ובעלי יכולות, המשרתים בשירות הציבורי בתפקידים בכירים ומקדמים סדר יום ציוני.

שותפים לדרך

partners1 partners2 partners3 partners4 partners2

צרו איתנו קשר

המכללה למדינאות

ת.ד. 16123, ירושלים

טלפון: 077-8298744

פקס: 02-6743343

דוא”ל: office@statesmanship.org.il

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input