צהר למזרח התיכון

סמינר לרבני צהר בנושא "דתות גיאופוליטיקה וביטחון: עיסוק במדיניות הביטחון, מענה לאיומים הניצבים בפני החברה והיערכות אסטרטגית כנגדם- מחייבים עיון מוקדם במרכיבים החברתיים וההיסטוריים של גורמי הסכנה, ולא פחות מכך הבנה מעמיקה של היסודות התיאולוגיים והתרבותיים שלהם.

בהיסטוריה הלא מאוד רחוקה של האנושות, הדתות היו שחקניות מרכזיות במפה הפוליטית. האיסלם הפוליטי שהתחדש בשנים האחרונות הופך את סוגיית הקשר שבין דת ופוליטיקה לאקטואלית מתמיד. אז איך משפיעה דת על הפוליטיקה? איך זה עוזר לנו להבין את הטרור האיסלמי ולהתמודד איתו כמדינה יהודית?

אלו היו הנושאים בסמינר שהעבירה המכללה למועצת רבני צוהר בנושא "דתות, גיאופוליטיקה וביטחון". הרבנים התכנסו לשלשה ימים של היכרות מעמיקה עם הזרמים הפוליטיים באסלאם, בניתוח התשתיות והתמורות במזרח התיכון ובסקירה של הגורמים המאיימים על ישראל ודנו בדרכי ההתמודדות איתם.

צוות המרצים הורכב ממיטב מרצי המכללה ומגורמים בכירים במערכת הביטחון- פרופ' משה שרון, מר אליעזר שרקי, ראש המל"ל לשעבר האלוף יעקב עמידרור, ס' ראש המל"ל אל"מ (במיל') ד"ר ערן לרמן, ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר והשגריר לשעבר צבי מזאל. את הסמינר הנחה ראש המכללה עמית הלוי.

האתגר המרכזי שהונח בפני המועצה הרבנית הנכבדת, הוא הצורך לגבש עמדה דתית ומוסרית כלפי האסלאם בכלל ובהקשר של המתרחש מסביבנו בפרט.